2012-06-18

Primus 1020 AC21 (1938)
















Nu  blev det en brukslykta till. Detta var gissningsvis den sista jag köpte osedd... dyr var den ju inte men jag har nu fyllt "brukslampsbehovet" .

Dett lär bli årets midsommarnöje. Nedan lite fler före bilder.


 
















Nu börjas det















Å så klantade jag till det med en gång. Orkade helt enkelt inte vänta på krypoljan.
Krökte pumpventilnyckeln och arbetade på egen hand...

Skaderapport
Midsommarplåga
Detta blev bara skit, verkar det som. Gängan verkar ha gått i pumpventilen eller -röret samt att pumpventilsskallen definitivt gick åt h--te. Nu blir det till att värma loss röret. Undrar ifall det är värt besväret, möjligtvis för att bevisa att "kan själv".


-o-o-o-O-o-o-o-

 Nya friska tag...

Före

Citronsyra o diskmedel

Efter
Lite lätt touch med autosol så blir det så fint det kan bli.

x-x-x-x-x-x-x

Mera citronsyrade grejor. Konstaterade att nu får jag börja använda gummihandskar. Även om syran inte är stark så fräter det på fingrarna.




Förgasaren på denna var väldigt fin.
Några skitlyktor till så har jag delar till en fin lykta.






o-o-o-o-o-o



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar