2014-03-07

Skrotfynd

Vid en av mina vardringar på den lilla skroten hittade jag detta kök som blev mitt för en tia jag hade innestående från föregående besök.



Inte för att jag behövde det eller så utan mest för att det fanns där och att jag tänkte att det kan ju vara lagom terapi någon dag jag känner att jag måste göra något.


Så en mulen dag plockade jag fram mitt mässigsputs, tvättbalja och kokplatta.



Baljan var lite i mista laget men lagom för mängden syrablandning så det blev att koka i etapper.



Innan koket gick det inte att urskilja några beteckningar, så det blev ju en glad överraskning att det var ett Primus No.5.J:or.


Efter lite lätt puts med Autsol fick köket tillbaka lite lagom med "lyster"




Årtalsstämpeln eller rättare sagt avsaknaden av sådan gör att åldern är obestämbar.

Enligt experits skall avsaknaden av årtalsstämpel ange att köket är äldre än från 1911, då Primus började med sådant. Vad F:et, nere till höger betyder är det ingen som vet, vad jag vet...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar